Alla inlägg under april 2009

Av Karin - 11 april 2009 06:01

På Påskafton så kom Ola för att besöka Tik nr 1. Det var mycket trevligt. Tindra måste ju "checka" av vad det är för en person först.

 

                                              

Ola sa efter ett tag att nu vet jag vad hon ska heta, det blir en liten Molly!

Härligt. Molly kommer att få följa med Ola på jobbet varenda dag, så hon kommer att få vara på hans kontor. Detta känns jätte bra.                          









Av Karin - 10 april 2009 09:49

Vi önskar er EN GLAD PÅSK!


Coolmix Run To You "Zingo"                                                  
                                                          



 Coolmix All For Love "Pepsi"                                                  
                                                  
        


Coolmix Everthing I Do.


B-Kullen är namngivna efter Brian Adams låtar.


 
















Av Karin - 9 april 2009 18:59

Vi har kanon väder för valparna, precis lagom. Vi har även idag övat lite på att gå i koppel, men dom lite ovant med halsbandet. Man bara måste klia sig lite då & då. Men det har gått jätte bra idag.

Det är svårt att ha alla tre lösa i trädgården, när bara jag är hemma, vi har en liten damm & Pepsi vill gärna doppa tassen. Sen far dom olika håll.

Så vi har i eftermiddag varit inne i en stor hundgård ca 30kvm det är lite lättare när jag är själv.


Pepsi.                                            
                                                  
               


Är du där bak Zingo??                                                  
                                    

 När det är kväll ligger jag gärna i denna.                                            
            



















Av Karin - 8 april 2009 17:12

Nu i eftermiddag så har jag & valparna haft lite koppel träning, det skötte sig galant. Dom såg så "malliga" ut så. Sen har dom varit ute i det vackra Skåne vädret & busat, dom bara älskar detta.

Vi ska få ett härligt Påsk väder också hörde jag precis på radion han pratade om ca 20 grader. Härligt, men vi får väl se.

Av Karin - 8 april 2009 14:24

Idag så hade vi bestämt att både Anneli med barnen & Maria med sina barn skulle komma samtidigt. Det var så trevligt att få a allihopa här på en gång. Barnen kunde träffas & få lära känna varandra. Det blev väldigt lyckat.


 Lyckliga tjejer!                                           
                                                  


Anneli med familj.                                           
                                              


Tyvärrr så fick jag ej någon familje bild med Maria :(                                    Vi får ta det nästa gång.









Av Karin - 7 april 2009 19:07

I morse så var det bara att packa in valparna & dersa stamtavlor i bilen, för att det var dags att göra ett besök oss Verinären. Vi skulle ögonlysa & chippa idag.

Valparna var jätte duktiga hela bilresan, dom bara sov. Nu hade vi ju tränat att åka bil innan. När vi väl var där är det lite pappersarbete & droppar i ögonen.

När vi ögonlyste var valparna jätte duktiga dom sa inte ett enda dugg. Tik 1 lindrig CRD, Pepsi (Tik 2) UA & Zingo UA. Sen var det dags för chippet det var ju inte lika roligt, men det gick fort över.

Sen ville jag att vetrinären skulle lyssna på deras hjärta när vi ändån var där, allihopa UA på sina hjärtan. Alla tre fick otroligt mycket beröm av vetrinären för att dom var så snälla & tysta.

Likså var det i bilen på väg hem. Sen sov dom nästan hela eftermiddag. Men nu ikväll är det fullt ös igen.

Nästa gång vi ska till Vetrinären är det dags för Besiktning & det är den 17 April samma dag som det är leverans.

Jag förstår absolut inte att jag snart har haft denna underbara kull i 2 månader. Nu har vi bara 1½ vecka kvar, då ska här koppel tränas & mysas.

Men jag måste säga att jag har hittat underbara hem till dessa valpar så att jag är inte ett enda dugg bekymrad. Men det blir så tomt här hemma utan dessa valpar.

Av Karin - 6 april 2009 13:49

Idag har valparna varit ute i det underbara vädret, dom har även provat att ha halsband på sig. Sen fick dom ta en liten tur med bilen också. Det gick super fint (ingen var åksjuk) :))

Nu sover dom, helt utslagna.

Av Karin - 3 april 2009 17:24

Idag så har vi haft besök av Zingo´s familj, Maria, Alena & Alex.

Vad ska jag göra sedan när inte mina valpköpare skämmer bort mig längre.

Idag så hade dom köpt fika med sig & en fin påsklilja. Dom är underbara, men dom behöver inte. Dom är så hjärtligt välkomna ändån. Jag kommer att sakna besöken, men det blir jag som får åka & besöka dom sedan & komma med fika :))))))

 

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards