Alla inlägg under mars 2010

Av Karin - 25 mars 2010 20:45

I Tisdag´s & Onsdag´s har vi haft kursavsluting som Lattie har gått på. Det har varit mycket roligt att gå Trix & Trams Kursen, den kursen har varit toppen att gå. Så roligt man kan ha, det är bara fantasin som sätter gränser.

Coolmix All For Love "Pepsi" har också varit med på denn kurs. Pepsi´s matte Anneli & Lill matte Linnea har varit mycket duktiga till att träna Pepsi så hon gjorde en fantastikt uppvisning på avslutningen   . Tack Linnea & Anneli.


Pepsi gör rulla runt. (Tagit med mobil därav kvaliten)

  


Av Karin - 25 mars 2010 20:32

I söndag´s var det dags för det efterlängtade Malmö Int, alla som känner mig vet att jag tycker det är fantastiskt roligt med utställningar.

Tyvärr glömde jag kameran hemma. Där var 64st anmälda.

Lunecock´s To Late "Latti" gick  i Junoirklass & det blev ett kanonfint resultat & slutade som BTKL: 3:a & CK   . Sen var det dags för Gardenia Gradens Karin "Kiwi" & det blev en slät 1:a.

BIR Jaffaday´s Tiptop Telma "Mini".

BIM Lundecock´s Fiddler On The Roof.

Det var en mycket glädjande dag.


Av Karin - 17 mars 2010 17:17

Jag kopierade en text igår från Skånskan & det får man inte så därför ändar jag mitt blogg inlägg.

Det har varit många fall av vanvårdade hundar i Sydsverige dom senaste veckorna, igår omhändertod Polisen 34 hundar i Eslöv, det fanns Rottweiler, Jack Russel, mopsar & spaniel. Förra veckan så omhändertogs Whippet hundar i Billesholm, dessförrinnan var det i Ängelholm

Sedan den 1 Januari 2009  så är det Länstyrelsen som har ansvaret för djurskyddet i Skåne. Dom är 15st som arbetar där nu & dom har varit 60pers. Inspektörerna hinner absolut inte med, dom får köra på det mest akuta, hela tiden är det en prioritering. Det måste vara fruktansvärt att veta att man inte räcker till, hoppas verkligen att det blir en förändring. Detta ska nu granskas.

Av Karin - 17 mars 2010 16:55

Jag & Latti går en kurs som kallas för "Trix & Trams", det är en mkt bra kurs, v lär oss en massa trix såsom att slicka sig runt munnen, rulla runt, visa magen, dansa, nostarget, tasstarget you name it. Det är en kurs som ger en mycket bra kontakt mellan hund & förare. Här kommer en liten bildbomb.

Ebba  visar "Godis på nosen"

  

   Akilles visar "Rulla runt"     


   


   

Kursdeltagarna är mycket fokuserade

     

Ebba visar  "Visar magen"

 

Bosse visar "hur man backar"

   

Det många olika raser som går denna kurs, Chinese Crested, Pudel, Labrador, Berner Sennen, Tollare. Vi har mycket roligt tillsammans   

   


       

Av Karin - 7 mars 2010 15:12

Igår så hade vi bokat in ett besök i Klippan, hos Linda & Magnus. Vi skulle få träffa en Djurkommikatör Katarina Honore'.

Det är något som vi aldrig har gjort med våra hundar. Jag har varit & lyssnat när MIa Mattsson har pratat om detta & berättat hur hon jobbar.Det var väldigt intressant att lyssna på. Men igår var det dags för att ta del av det på ens egen hund. Vi stod & valde länge på vem som skulle få "äran" att få följa med.

Men till slut så hade vi bestämt oss att Jojjo skulle få bli kandidaten   .

När vi kom till Klippan så blev först bjudna på fika, tack Linda.

Sen fick vi gå in i ett rum där vi satte oss ner på varsin stol, Jojjo hon gick runt & titta lite överallt i rummet. Katarina skrev så att pennan glödde hela tiden. På pappret stod det:

Jag är en postiv & glad hund som har ett glatt & trevligt sätt. Jag tycker det är roligt med människor & jag är sällskaps sjuk, både med människor & hundar.

Jag tycker om att umgås har inget emot att lära känna nya människor. Jag vill ha många omkring mig & vill vara alla till lags. Jag kan ge ett stressat intryck men det är bara så att jag vill göra så mycket. Jag gillar att titta på TV, det känns så lugnt. Jag gillar sånt med hav & skog. Jag gillar lukten av hav & älskar ut & gå i naturen. Jag är en riktig naturhund. Det är inte alltid alla hundar som är det, säger Jojjo. Jag är inte så tävlings intresserad.

Jag gillar mat i olika former & sånt som luktar, men jag har en känslig näsa.

Jag tycker om att få mkt uppmärksamhet & bli fin i pälsen & alla berömmer mig, om hur fin jag är. Men jag gillar inte när man ska klippa klorna & göra vid tassarna.

Jag gillar att ha fina saker på mig, men mest för att de andra tycker om det   

Jag tycker inte om när fåglar skriker & jagar helst bort dom. Katter bryr jag mig inte om men den stora röda katten är vass. (Grannen har en röd stor han katt)

Jag gillar att hoppa upp så att jag kan ha koll på allt som händer. Jag kan gå i det höga gräset så att jag inte syns, då vet dom inte var jag är. Då busar jag.

Jag känner mig verkligen trygg med min familj & de vet att jag älskar dem tillbaka.

Så här kan det gå till när man har Djurkommunikation, det var spännande. Detta var en annorlunda lördag´s eftermiddag.

Ha en bra vecka.

Av Karin - 5 mars 2010 16:25

& solen skiner idag. Det märks att våren börja komma här nere i Skåne.

Idag tog jag Sheltie-flickorna  med mig till det vackra fiskeläget RÅÅ.

Det var underbart väder, vi gick & tittade nere i hamnen. Sen gick vi upp på & fönstershoppade. Det är mkt billigt när hundarna är med  .

Tyvärr glömde vi kameran, så bilden är lånad.


Nu önskar vi er en TREVLI HELG      

        


Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards