Alla inlägg under maj 2010

Av Karin - 20 maj 2010 21:48

På lördag är det utställning i Hässleholm Int, där är 88 Sheltisar anmälda & på söndagen är det en special utställning i Bjuv då är det 116st anmälda.

Jag ser framemot denna helg, det är alltid lika trevligt när det är utställning.

Nu håller vi tummarna för att regnet ska hålla sig borta.



Av Karin - 16 maj 2010 18:54

Igår var det dags att köra upp till Kristianstad, det var SSSK Södra distriktet som hade ordnat så att man kunde prova på agility & så var det ringträning. Det sista ligger ju mig varmt om   . Inbjuden var Bengt-Åke Bogren. Han är FCI domare för grupp 1, 2, 5, 6, 9 och har sedan 1995 dömt på CC-utställningar. Beng-Åke pratade också lite om varför Domaren dömmer som han/hon gör. Det är alltid lika intressant att höra.

Sen var det ut & öva. Tyvärr var ju inte vädret det bästa, men det värsta regnet höll sig borta.

Tyvärr var ju inte kameran med, det var synd för där var övningar som jag gärna hade fotograferat.


 Nu till helgen är det utställning i Hässleholm & Bjuv, vi hoppas på fint väder   

Av Karin - 9 maj 2010 12:30

Igår så blev det dags för Sheltie-specialen i Sorö i Danmark, Gardenia Gardens Karin "Kiwi" hade jag anmäld dit.

Det var en Tjekisk Domare: Svobodovå Mlada. Det är alltid lika trevligt att visa en hund som Kiwi, hon är mycket duktig inne i ringen vet precis vad som gäller. Det är 200% koncentration. Det mesta som delades ut var Exellent & det fick Kiwi också men sen åkte vi ut, så tyvärr ingen placering. Det är bara till att "gilla läget".

På kritiken så fick jag Perfect Presentation & då anser jag att då har Kiwi & jag gjort vad vi kunnat men tyvärr föll inte Domaren för denna typen.

Tyvärr har jag inga resultat från utställningen då jag blivit av med min katalog     .


Nu ska jag & Latti in till Landskrona & Utställningträna.


                       Ha en trevlig dag.



Av Karin - 7 maj 2010 11:18

 Susanne Lundin, kennel Jaffadays, tel. 0705-302046
har en chihuahuavalp till salu som är född: 2010.03.15 och leveransklar vecka 20.
Han är naturligtvis SKK-reg och efter föräldrar som är patellatestade utan anmärkning.
En väldigt charmig och framåt valp.
Gå gärna in på hennes hemsida för mer information och bilder www.jaffadays.se 


   


   


   


   
 

Av Karin - 3 maj 2010 20:49

Nu i helgen flyttade vi till Vallåkra,vi börjar så smått komma i ordning. Nu vet man att man har mycket prylar.

Hundarna trivs mycket bra, vi har varit ute på upptäcktfärd här runt om. Här är bra & gå med hundarna,vill vi ner till skogen så har vi inte långt till Vallåkra skogen.  

                       



Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards