Alla inlägg under mars 2009

Av Karin - 31 mars 2009 20:33

Här är precis som du sriver Gittan, fullt ös. Det är nästan så att man önskar att man har stålhättor på tårna ;) Ett tag skulle dom bara jaga fötterna.

Nu gäller det att hålla i allt man äger & har. Men samtidigt tycker dom det är så mysigt när man kelar med dom.

Anneli & familjen har nu bestämt att den tiken  som ska flytta till dom kommer att kallas för Pepsi. Det är ju roligt när dom kommer att kalla hanen för Zingo.


Av Karin - 31 mars 2009 12:04

Våren har verkligen kommit till Skåne, det är så härligt. Man hör & ser fåglarna, vissa har böjrat att bygga bo i vår trädgård.

Där är en sån fin energi i valparna. Jag älskar när där är lite "klös" i dom ;))

Jippie vi får också vara ute.                                              
                             


Full fart framåt.                                           
                                                  
 


Måste kolla.                                            
                                                  
     


Full fart igen.                                             
                                                  
  


Zingo.                                            
                                                  
                     


Försöker sätta min bror på plats.                                            
                       

Tjejerna.                                         
                                                  
            

Tik 2.

Av Karin - 29 mars 2009 13:16

Wow!! Vilken helg detta har varit. Jag har varit på Handler-kurs för Gerald O´Shea, med mig hade jag Kiwi. Jag har läst både positivt & negativt om detta men jag måste säga att jag är jätte glad för att jag har varit med nu både lördag & söndag. Jag har lärt mig ännu mera nu. Gerald har ju humor också & då är det ju ännu roligare. Sen är det ju så att får man folk till att skratta så slappnar man ju av också & det blir  positivt. Vi har gjort det mesta sprungit, tränat på bordet, friställande, uttryck. 

Om man skulle väckt mig mitt i natten & hade frågat vad jag minns av Gerald är det hans uttryck så som: Cath That Moment, Action-Reaktion and No Empathy.


Jag är super nöjd med denna kursen. Jag vill härmed tacka Lise-Lott på Nordskånska Kennelklubben för att du fixade detta & att vi kunde vara i ridhus :)))

Gerald O´Shea.                                           
                                                  
                                                    
                                                  
                        Friställande                                      
                                                  
                                                               
                                                  
                

Av Karin - 28 mars 2009 09:01

På förmiddagen hade vi bestämt att Maria med familj skulle komma. Idag var det den dagen dom skulle berätta för sin dotter att hon skulle få en hund. Det är bara Maria som har varit här & besökt "Heffaklumpen" ett antal ggr för att följa hans utveckling. Jag hade tagit undan valparna så när dom kom så fanns det bara vuxna hundar här & Alena är jätte för hundarna, dom hälsade på varandra & busade. Efter ett tag så satte sig Alena i soffan då smög sig Maria iväg för att hämta hanen & såkom hon in med han & bara se Alena´s min. Hon visste inte om att här var valpar i huset. Ni skulle bara sett när Maria berättade att detta var henne´s hund & den heter Zingo!! Hakan var långt nere!!! Alena sa mamma skojar du med mig!!!!

Det var fantastiskt att se detta!! Alena har önskat sig en sobel Shetland Sheepdog lääänge & trodde inte sin önskan skulle slå igenom.

Jag tror ine att Alena förstod att hon hade fått en hund när hon åkte härifrån.

Hädanefter heter denna hanen Zingo!                                            
               

  

Av Karin - 27 mars 2009 22:27

Nu är gänget 5 veckor & mycket busiga ;) Försökte ta lite kort idag men när dom är "sjövilda" är det inte så lätt. Jag får vara glad att dom fastnade.      

 "Heffaklumpen"                                                  
                                           

Tik 1                                             
                                                  
                

Flickorna

                                                  
                                                  
          


Av Karin - 27 mars 2009 00:00

Vi brukar ha besök av Anneli med familj på fredagarna & likså blev det denna fredagen. Alltid lika trevligt har vi. Denna gången var även Mormor Inger med.

Passar vi ihopa?                                                  
                                           


Eller är det vi??                             

Av Karin - 25 mars 2009 14:34

Jag kan för närvarande ej ta emot mail på adressen: karinlantz@telia.com


Maila istället på karin-lantz@hotmail.com


Usch, vad det är tråkigt när datan bråkar med en.

Av Karin - 24 mars 2009 21:02

Idag varit  så har vi & hälsat på min vännina Susanne. Det är alltid lika trevligt att komma dit. Nu var det ännu trevligare idag för Susanne har nämligen Ragdoll kattungar, så fina. Man bli så sugen på att skaffa en till, där finns en som inte är tingad ;)   Dom var jätte jätte fina.

Tack för en trevlig eftermiddag :)

Besök gärna hemsida & titta på underverken:

http://www.aceofdiamonds.se


Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards