Alla inlägg under april 2009

Av Karin - 18 april 2009 09:59

Jag har fått glädjande rapporter nu på morgonen :))

Pepsi har varit jätte duktig, pratade med Linnea nu på morgonen. Allt har gått bra, dom har fått sovit i natt ;) Besök gärna Pepsi´s Blogg http://liljedahlsblogg.bloggagratis.se

Ola har ringt, Molly har legat hos honom inatt & det har också gått strålande. Han är så glad :) Jag tror att inom snar tid så kommer även Ola att fixa en Blogg få att vi kan följa Molly.

Fam Godolakis har mailat & skrivit att Zingo var trött igår han sov mycket. Det har gått strålande även där. Zingo har även två Collie kompisar Eros & Argo. Besök gärna Fam Godolakis hemsida http://up.to/godolakis.se


Men här hemma är det fruktansvärt tomt :( Men jag vet att Pespi, Zingo & Molly har kommit till underbara hem.

JAG BLIR JÄTTE GLAD NÄR NI HÖR AV ER OM HUR DET GÅR, TACK!

Bjuder på några bilder som Fam Godolakis skickade imorse:



                                                  
                                                  
                















Av Karin - 17 april 2009 22:27

Idag har det varit en tuff dag. Vi körde med Zingo till Munka-Ljungby & lämnade han till Fam Godolakis. Tack för god fika! Jag önskar er Lycka till med Zingo.

Alena & Zingo.                                            
                                                  
  

 Alena & Alex

 


 


Senare på eftermiddagen så kom Ola & skulle hämta Molly. 

Vi önskar dig Lycka till med Molly.  

 Ska du bli min husse???


Vi ser framemot att passa Molly när husse är på Rallycross tävlingar :))))


Till sist så körde vi ut & lämna Pepsi det är bara här utanför Landskrona. Vi har turen att få passa Pepsi i nästa vecka.

Vi önskar er Lycka till med Pepsi.






En trött Erik. Som har räknat ner varenda dag tills lilla Pepsi skulle komma.












Av Karin - 17 april 2009 15:34

Nu på förmiddagen har vi varit hos Vetr Erik Mörne & gjort vetrinär besiktning. Dom var jätte duktiga.

                                                  
                                                  
                        

                                                  
                                                  
                       

                                                  
                                                  
                       

                                                  
                                                  
                       

 

















Av Karin - 17 april 2009 05:53

Valparna vaknade kl.04.30 idag också, men vad gör det sista morgonen. Det var bara att "hoppa"upp ur sängen. Det känns lite konstigt i kroppen idag, men det är bara för dom ska flytta. Men jag vet ju att dom får det kanonbra.

 Pepsi kommer till oss på söndag igen, vi ska hjälpa dom att passa henne nästa vecka :)))

Vi ska vara hos Vetrinär Erik Mörne & besiktiga kl.09.20

Av Karin - 16 april 2009 21:39

Nu är det sista kvällen :( Imorgon så flyttar Pepsi, Molly & Zingo.

Det kommer att kännas enormt tomt. Men dom måste ju få gå vidare.

Imorse så vaknade gänget kl04.30. Då satte Zingo igång att yla, ni skulle hört.   Det är bara för att vi inte ska få sova för länge ;)))))))

Nu idag har jag gått igenom allt som dom ska ha med sig. Har även badat dom små liven. Det gick jätte bra.

Nu när jag sitter här & skriver detta är det full rulle på dom. Grejorna far omkring. Det gör absolut ingenting. Vi har många härliga skratt, precis som vanligt.

Innan i kväll hade vi besök av våra goda vänner Lennart & Eva.














Av Karin - 15 april 2009 14:37

Idag har vi haft lite lekar med toalettrullar, dom stoppade jag lite torrfoder i. Sen hade Zingo, Molly & Pepsi det väldigt roligt. Det var spännade tyckte dom.

Jag själv har suttit med pappersarbete, jag har skrivit "en hel del" tips till valpköparna. Hade jag inte slutat nu kunde det nästan blivit en hel bok :))

Jag har även varit på Apoteket & köpt "Hälsoråd för hund" det är en mycket bra bok. Jag har även köpt boken om Shetland Sheepdog som Anita Axelsson har skrivit jag tycker den är väldigt läsvärd. Den är en rolig bok att ha. Jag tycker det är trevligt när man kan ge med sådana bra grejor.

På fredag är det dags för besiktning, sen kör vi & lämnar Zingo & Pepsi. Vi kommer inte & hinna att köra upp till Ola I Uddevalla så han har sagt att han kommer ner hit & hämtar henne. Usch nu vill jag inte skriva mer om detta, det blir tufft nog på fredag. Även om jag vet att dom får det så kanon bra allihopa.

Bjuder er på lite bilder sen i förmiddag´s.

                                                  
                                                  
                  

 

                                                  
                                                  
                       

 


Av Karin - 13 april 2009 07:07

Tyvärr har det kommit fram att där är en kennel som tager bilder från andra kennlar & påstår sig äga dessa hundar!!!!! Detta är absolut förbjudit!!!


http://kennelspacestar.webs.com/minashelties.htm



När jag i förmiddag´s diskuterade deta med en vännina så sa hon: Tror du inte det är en ungdom som har gjort detta. Det kan ju vara så & jag hoppas på ett sätt detta. Man kan bara hoppas nu att en ursäkt är på sin plats & att detta tages bort omgående.

Av Karin - 12 april 2009 06:46

Solen står högt på himlen, men idag har vinden varit lite kall.

Valparna älskar att vara ute. Det är full fart på dom, det är jätte mycket att undersöka.


Molly.                                            
                                                  
                


Zingo. 

 


Pepsi. 

 

















Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards