Alla inlägg under maj 2009

Av Karin - 18 maj 2009 19:46

Idag så åkte Jojo i badet & så fick jag prova den nya borsten jag köpte igår.

Coolmix Take A Chance On Me

Jojo 10 Mån.

                                                  
                                                  
                   

                                                  
                                                  
                     


Av Karin - 17 maj 2009 20:40

Idag var det till att gå upp tidigt, klockan ringde 04,30.

Vi skulle upp till Hässleholm idag & visa Kiwi. Vi hade en Domare som heter Lars Adeheimer, mycket trevlig var väldigt försiktig med hundarna.  Kiwi blev 4:a i sin klass. Det blev Shellrick´s kennel som hade vind i seglen i dag. Shellrick´s You May Me Luck "Pelle" blev Champion idag, han är far till  vår B-kull!  Bir, Bim & Uppfödar-gruppen blev Shellrick´s. Grattis Anne.

Det har varit en jätte fin dag med mycket sol & vi har haft väldigt trevligt.

Av Karin - 16 maj 2009 20:52

Idag var jag & Erica i Bjuv & tittade på utställningen. Det känns i utställningstarmen att man bara vill gå in & visa hund. Jag trivs kanon bra i ringen, men idag visade jag inget. Det var roligt att träffa alla människor idag  se alla hundar.

Ikväll är det Melodifestivalen som gäller.

Av Karin - 16 maj 2009 12:01

Igår så blev det ett bad för Kiwi sen så fönade jag henne ute i trädgården. Inte värdlens lyckligaste, när hon såg att dom andra slapp detta & bara kunde busa i trädgården medan hon fick vara uppe på bordet och bli iordning gjord.


Ni i eftermiddag ska jag & Erica köra ut till Bjuv & titta på Sheltie-Specialen, alltid lika trevligt.

Av Karin - 12 maj 2009 18:01

Nu är vi åter tillbaka tillvardagen, det känns rättså skönt faktiskt. Man blir trött av att bo på hotell & bara lata sig hela dagarna.

Jag är så nöjd med denna helgen parningarna blev jätte bra. Nu är det bara till att hoppas.

Kunde inte låta bli att ta ett kort på Jojo med dom härliga rapsfälten som vi har till "grannar".

     












Av Karin - 11 maj 2009 21:26

Hanen som vi har parat Kiwi med, heter Moorwood Caribbean Blue Treat.


 











Av Karin - 10 maj 2009 10:16

Det är härligt att var här uppe i Stockholm, vi bor bra, äter god hotell frukost. Vi har även varit & tittat lite i Stora Staden.

Kiwi & Fia dom bara njuter & trivs mycket bra med livet här uppe.

Vi kommer att para Kiwi 1ggr till idag innan vi stryr bilen ner mot Skåne igen. Jag är väldigt glad att det blev en kanon parning i fredag´s nu hoppas vi på en likadan idag.

Just nu regnar de, det  ska bli bättre efter lunch.

Kiwi på hotell rummet.

 Fia på hotellrummet.










Av Karin - 8 maj 2009 21:59

Nu idag har vi varit & parat Kiwi, vi kommer att para henne igen på söndag innan vi reser hem igen. Nu hoppas vi att här kommer att födas några blå ulltussar om 9 nio veckor.

Vi får se vad Stockholm har att erbjuda oss imorgon.

                                    TREVLIG HELG!


Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards